pondělí 6. května 2013

5.5.2013: Obnovení keše Výklopník.

Konečně jsem našel trochu času a obnovil keš Výklopník. Jelikož už byla 7x ukradena, tak to dělám naposled!!! Byla přesunuta trochu dále od přístavu a zmenšena na velikost "micro", tak doufám, že nám tu přežije celou sezónu.
Přijemný geolov... :)






Baťův kanál - půjčovna lodí Výklopník Sudoměřice.
NOVINKY PRO SEZONU 2012:
DVĚ NOVÉ KAJUTOVÉ LODĚ-HAUSBOTY + TŘI MOTOROVÉ ČLUNY + TŘÍSTUPŇOVÁ BEZBARIEROVÁ PŘÍSTAVNÍ HRANA DLOUHÁ 38M S NOVOU PŘÍSTUPOVOU CESTOU DO NAŠEHO PŘÍSTAVIŠTĚ.
V areálu půjčovny se můžete občerstvit a posedět i za nepříznivého počasí. Občerstvení je v červnu, červenci a srpnu otevřeno denně. V nabídce je točená kofola, pivo a další nápoje dle aktuální nabídky. Pochutnat si můžete na výborných grilovaných specialitách, jako jsou grilovaná žebra, kýta, klobásy a dokonce i hermelín!
Je zde též k dispozici parkoviště, dětské hřiště a sociální zařízení (WC a sprchy). Rybolov je možný, pokud vlastníte rybářský lístek. Po dohodě s obsluhou půjčovny lze v areálu stanovat.

Technická památka VÝKLOPNÍK Sudoměřice, byla postavena v.r. 1939. Tato zařízení sloužilo k překládání lignitového uhlí, které se přiváželo po železniční trati z nedalekého dolu TOMÁŠ v Ratíškovicích. Plně naložený vagon s lignitovým uhlím se, pomocí lanového navijáku, vtáhnul do místnosti VÝKLOPNÍKU. V této místnosti se nachází důmyslná kolébka s výsypkou. Celá kolébka i s kolejí, násypkou,a plným vagonem, byla pomocí lanového kladkostroje zdvižena. Vagon pak čelními dveřmi vysypal prašný lignit do připravené lodi. Tyto lodě se plavily po Baťově kanále, až po Otrokovice do elektrárny. Trocha historie nikoho nezabije ... Baťův kanál neboli Průplav Otrokovice-Rohatec je historická vodní cesta vybudovaná v letech 1935-38 v délce 20 km, která spojovala Otrokovice s Rohatcem. Částečně vede po řece Moravě, jinak uměle vyhloubenými kanály s řadou pohyblivých jezů, plavebními komorami a dalšími vodními stavbami. Na trase je celkem 23 mostů. Pod mosty byly vybudovány podchody (ochozy s okovaným sníženým zábradlím, přes které se táhla lana ke člunům). Na trase byla řada unikátních technických zařízení, např. Výklopník uhlí v Sudoměřicích, lanovka pro přetahování člunů přes Moravu ve Vnorovech apod. U každé plavební komory byl postaven typický "baťovský" domek pro obsluhu. Pozůstatky těchto památek, z nichž část je nyní rekonstruována, umožňují poznat technický um našich předků. V dnešní době je téměř celá vodní cesta v délce asi 65 km opravena, zprovozněno 13 plavebních komor a umožněna tak jak pravidelná, tak i turistická vodní doprava mezi Otrokovicemi a Sudoměřicemi. V úpravách vodní cesty bude pokračováno s cílem dovést ji až do Hodonína.

Milovníkum cyklovýletu vrele doporucuji "Moravskou pohranicní GEOCYKLOSTEZKU" o délce 35 km, krásnou lužní prírodou s možností odlovu 7 GEOCACHE !!! http://hobitin.unas.cz/
Trasu vytvoril Mikas4444





free counters

Žádné komentáře: